skip to Main Content
tessa@gottschalmeditaties.nl | Nieuwsbrief ontvangen? Klik hier om je in te schrijven.

Cortisol verlagen met meditatie

Hoe sneller je het stresshormoon cortisol kunt verlagen, des te meer wapen je je tegen stress. Onderzoek toont aan dat je dankzij meditatie cortisol zelfs met 50% verlaagt. Een groot effect, wat bovendien niets kost alleen wat tijd.  En zoals ‘Loesje’ van de bekende Loesje-spreuken zegt: “Weet je dat tijd eigenlijk niets kost?” Bovendien geeft meditatie zelden bijwerkingen. Alleen in bijzondere situaties. 

Niks ‘Geitenwollensokken’: harde wetenschap

Op deze link lees en hoor je hoe meditatie en yoga stress verlaagt. Werd dit  vroeger afgedaan als esoterisch geitenwollensokkengedoe, nu verschijnen steeds meer studies dat het werkelijk werkt. Mediteer je en doe je aan yoga dan ben je nog beter bestand tegen stress.

Extra bonus

Het is niet alleen dat je dankzij meditatie beter tegen stress kunt, wat even waardevol is, is dat stressimpulsen een minder diepe inwerking hebben. Daarmee staat je weerstand dus minder onder druk en lijdt je minder onder vrijgekomen stresshormonen. Een mooi voorbeeld hoe meditatie op de gezondheid werkt hoor je in het volgende videofilmpje.

Wil je meer lezen hoe gunstig ‘Achtsamkeit’ zoals het in het bovengenoemde filmpje genoemd wordt, bij ons Mindfulness genoemd, uitwerkt: klik dan hier. Dan zie je in een keer alle nieuwsbrieven over Mindfulness.

Is mediteren nieuw voor je? Maak het je gemakkelijk en begin met een van de volgende cd’s:
– cd Mindfulness
– cd Rust & Evenwicht
– cd Gun jezelf Rust

Wil je diepere meditatie-technieken toepassen? Denk dan eens aan:
– cd Emotionele Souplesse
– cd Emoties & Gevoel 
– cd Overprikkeling  & Alter Major
– cd Hara Chakra
– cd Tegenslag & Vertrouwen 

Back To Top

Privacy instellingen

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. In de instellingen kunt u zelf kiezen welke cookies u wilt toestaan of wilt weigeren.

Privacy verklaring | Sluit
Instellingen